.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افروغ: رفتار غیرمسئولانه لبیک به امام و رهبری نیست

نماینده سابق مجلس خواستار پرهیز از رفتارهای عجولانه و هیجانی در مواجهه با حوادث اخیر شد و با تاکید بر اینکه "هنر امام فرصت سازی از اختلافات داخلی بر علیه دشمنان بود" گفت: گروههای سیاسی فکر نکنند با رفتار غیر مسئولانه ، فرافکنی و انداختن توپ در زمین رقیب سیاسی خود می توانند لبیک گویان خوبی برای فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری باشند.

به گزارش مهر ، دکتر عماد افروغ با اشاره به فرازی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان کشور با احتیاط و تدبیر در شرایطی که دشمنان تلاش همه جانبه ای برای طراحی فتنه در جامعه می کنند عمل نمایند، اظهار داشت: همواره در موضعگیری خود به هیچ وجه دشمنی استکبار را در تلاش برای ایجاد تفرقه و فروپاشی نظام نادیده نگرفته ام و همیشه نسبت به ترفندهای استکبار تذکر داده ام.

وی با بیان اینکه چه بسا این اختلافات و تفرقه هایی که امروز بین نیروهای وفادار به انقلاب و ملتزم به جمهوری اسلامی ایران و ارکان رکین آن از جمله ولایت فقیه ، رخ داده حاصل تلاشهای استکبار و تا حدودی نیز موفقیت آن بوده است، گفت: انسان اگر معرفت و بصیرت لازم را نداشته باشد در دام این اختلاف افکنیها می افتد و چه بسا اسم آن را هم بصیرت و انقلابی بودن و انقلابی ماندن می گذارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بین بصیرت، تدبیر، صبر و متانت رابطه وجود دارد، عنوان کرد: انسانهایی که در برابر حوادث عجولانه، احساسی و هیجانی برخورد می کنند و این برخوردهای کلیشه ای را دستاویز خود قرار می دهند نمی توانند تحقق بخش این معنای از صبر که به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی" صبر به معنای از دست ندادن امر تدبیر در مواجهه با حوادث و مشکلات پیش روی است" باشند.

وی اضافه کرد: در حقیقت بصیرتی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند به این معناست که یک فرد انقلابی بایستی لایه های تو در تو و متعدد یک حادثه را فهم کند و با صبر و حوصله لازم و همچنین با استفاده از تجربه های انقلاب اسلامی در گذشته تحلیل مناسبی را ارائه دهد.

این عضو ارشد اصولگرایان مستقل تصریح کرد: مسلم است وقتی فضا آشفته می شود و حق و باطل با یکدیگر ممزوج می شود و به اصطلاح فتنه رخ می دهد موضع گیریها نبایستی از سر هیجان واحساسی باشد بلکه حتی در چنین مواقعی انسان باید تا مدتی سکوت اختیار کند تا پرده ها کنار رود و سیاستها و رفتارها شفاف تر شود.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیر(ع) با این مضمون که "در هنگام فتنه بسان شتر دوساله ای باشید که نه پشت داشته باشید که کولی بدهید ونه شیر داشته باشید که فتنه گران بتوانند شما را بدوشند"، گفت: به هرحال در داستان فتنه بدلیل پیچیدگی های آن، دشمن مترصد بهره برداری است و در این بین از طریق اختلاف افکنی خود بهترین یارانش را نیز از ساده لوحان و کسانیکه موضع احساسی و هیجانی می گیرند، انتخاب می کند و از قبل از طریق چهره های نفوذی خود می کوش به اهداف شوم برسد.

افروغ در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به فراز دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر" تاکید ایشان بر اینکه همه باید مراقب باشیم تا در شرایط غبارآلود با انجام کارهای بی رویه و خودسرانه به فتنه انگیزی دشمن کمک نکنیم"، گفت: البته سیره حضرت امام (ره) هم همین بوده است که اختلافات داخلی را می گرفتند و بر سر آمریکا می کوبیدند و تلاش می کردند تا در دام اختلاف افکنی های استکبار نیفتند و از اختلافات یک فرصت بسازند.

وی با تاکید بر اینکه نزد امام راحل آزادی گروههای سیاسی تا آنجا بوده که علاوه بر آسیب وارد نکردن این گروهها به موازین اسلامی، قانونی و مصالح ملت، آنان دست به تخطئه و تخریب سایر گروههای سیاسی نزنند، گفت: گروههای سیاسی فکر نکنند با فرافکنی و انداختن توپ در زمین رقیب سیاسی خود خواهند توانست لبیک گویان خوبی برای فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری باشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هشدار رهبرمعظم انقلاب در خصوص پرهیز از حرکتهای خودسرانه و احساسی یادآور این نکته اساسی است که اولا جمهوری اسلامی ایران از ثبات و اقتدار لازم برای مواجهه با این قبیل حوادث برخوردار است و ثانیا در اینگونه شرایط خاص همانند شرایط عادی باید به مرّ قانون توجه و عمل کرد و این اجازه را داد تا قوه قضائیه با صبر و متانت و استناد به اسناد محکمه پسند و بدور از متاثر شدن از اطلاعیه ها و بیانیه های احساسی و هیجانی با کمال اقتدار به وظیفه خود عمل نماید.

وی در ادامه به فراز دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "افرادی که مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند نباید در این قضایا دخالت کنند" اشاره کرد و افزود: همانگونه که اشاره شد در این بین نیروهای غیر مسئول و با تحریکهای احساسی و هیجانی وحتی محتملا از سر دینداری مبادرت به اقداماتی می کنند که هم آب به آسیاب دشمن می ریزند و هم بگونه ای وجه قانونی و اقتدار نظام را زیر سئوال می برند که در نهایت اقدامات آنها مشکلات عدیده ای را بوجود می آورند.

این جامعه شناس در ادامه با بیان اینکه وقتی پای قانون اساسی به میان می آید، پای مسئولیت قوه های مختلف و تفکیک قوا هم به میان می آید، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه بایستی عاری از هر گونه فشار چه توسط گروههای فشار و چه توسط سایر قوا بتواند تحقق بخش عدالت و وظیفه مستمر قانونی خود باشد.

وی در ادامه با ارائه توصیه ای به همه گروههای سیاسی در کشور، عنوان کرد: در این میان به همه گروههای سیاسی کشور توصیه می شود که با عنایت به ترفندهای استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در چارچوب قانون اساسی مطالبات خود را دنبال کنند و حساب اغتشاشگران ساختارشکن و نیروهای نفوذی استکبار را از اعتراضات قانونی خود جدا سازند.

افروغ در پایان با ارائه پیشنهادی به مهر گفت : هم اکنون با موضعگیری وحدت بخش و عزت بخش رهبر معظم انقلاب که زمینه برای وحدتی درون گفتمانی فراهم شده گروهها و چهرههای مختلف سیاسی وفادار به انقلاب با محور یت ولایت فقیه بکوشند با همگرایی وهمسویی با یکدیگر مسائل فعلی کشور را احصاء و ریشه یابی کنند و راهکارهای اصلاحی واجماعی ارائه دهند تا بدینوسیله ظرفیت مواجهه نظام را با شرایط بحرانی به رخ کشیده و بستر را برای وحدت در عین کثرت که شرط لازم برای اداره کشور است فراهم کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.